AutomotiveSummer BBQ2018 groot succes

Donderdag 28 juni was er traditiegetrouw de Summer BBQ van Duurzaam Repareren op de laatste donderdag van juni. Dit jaar weer aan het strand van Kijkduin. De informele sfeer, het luchtig programma, het heerlijke eten en ook bijna traditiegetrouw het heerlijke weer, maakten er een geslaagde meeting van. Waar autobedrijven, schadeherstellers, leasemaatschappijen, glasherstellers en verzekeraars elkaar troffen.

Uiteraard is de verkiezing van de winnaar voor de Dave Bebelaar Award vast onderdeel van het event. De AAS Dubbelman Groep sleepte het fel begeerde award en het hieraan gekoppelde prijzengeld in de wacht. De Dubbelman Groep heeft onlangs de poedercoating afdeling van de sociale werkplaats Avres overgenomen om op deze wijze arbeid voor de medewerkers met een beperking tot de arbeidsmarkt veilig te stellen. Dit initiatief vergaarde hiermee de meeste stemmen van zowel de zaalstemmers als de internetstemmers.

Het is vijf jaar geleden dat de naamgever aan de award en voormalig voorzitter van de Raad van Advies, Dave Bebelaar, kwam te overlijden. Ter nagedachtenis, heeft Duurzaam Repareren een extra prijs beschikbaar gesteld: De Recht Uit Het Hart Prijs. Nelleke Leijnse, partner van Dave, mocht de prijs toekennen aan de nominatie waarvan zij denkt dat deze het dichts bij het hart van Dave zou hebben gelegen. Zij gaf de prijs, met een prijzengeld van  € 500,-, aan Makra. Zij hebben wereldwijd als eerste producent, garagezepen ontwikkeld die vrij zijn van micro-plastics. Dit is normalerwijze het schuurmiddel wat in zepen zit, maar het is tevens een grote veroorzaken van de plastic-soup in de oceanen. De micro-plastics in de zepen van Makra zijn vervangen door korrels uit maiskolven en kokosnoten.

Luc van Bussel, keerde even terug naar de automotive, om tijdens het event een presentatie te geven. Als inmiddels een van de grootste leveranciers in de hospitality (hotels en vergaderlocaties), gaf hij zijn visie op het belang van het maken van verbinding met de klant. Iets wat volgens de DGA van Regardz, ook voor de automotive van belang is en toenemend zal bepalen of men overleeft.

De organisatie bevestigde dat er volgend jaar weer een BBQ zal zijn op de laatste donderdag van juni. En, adviseert iedereen deze nu al vast te leggen in de agenda.

foto’s en meer