Duurzaam repareren

Wilt u hulp willen bij het verduurzamen van uw bedrijfsvoering? Met het programma van GroenGedaan! en het bijbehorende keurmerk ‘GroenGedaan!’ krijgt u ondersteuning bij het duurzaam ondernemen én bent u beter herkenbaar als duurzaam bedrijf. Dat geeft veel voordelen, zoals het vergroten van uw marges, en maakt uw bedrijf ‘future proof’.

Voor zowel consumenten als opdrachtgevers wordt duurzaamheid een steeds belangrijker onderwerp. Soms is het zelfs een harde eis bij reparaties. Het keurmerk van stichting Duurzaam, dat onderdeel is van het verduurzamingsprogramma, is met meer dan 3.000 aangesloten bedrijven het grootste onafhankelijke duurzaamheidscertificaat van de Benelux.

Aansluiten

Inmiddels dragen meer dan 3.000 bedrijven de certificering voor duurzaamheid van de Stichting Duurzaam.

Uw voordelen op een rij:

• Duurzaam werken is beter voor het milieu
    • Duurzaam werken is beter voor de samenleving
    • Duurzaam werken bespaart kosten
    • Duurzaam werken vergroot uw marge
    • Duurzaam werken maakt uw bedrijf toekomstbestendig
    • Duurzaam werken verbetert uw bedrijfsimago
    • Duurzaam werken verhoogt uw kansen bij tenders en aanbestedingen

Keurmerk repareren

Voor het keurmerk ‘GroenGedaan!’ begint u met een nulmeting: een assessment dat u zelf doet aan de hand van onze checklist. Wij verrichten vervolgens een administratieve audit, waarna u binnen twee weken het keurmerk ‘GroenGedaan!’ ontvangt en een voorlopig verbeterplan krijgt. Het is dus niet nodig om direct aan alle eisen te voldoen.

Er vindt drie maanden na de nulmeting nog een fysieke audit plaats. Een auditeur beoordeelt dan of uw bedrijfsweergave klopt en of u al verbeteringen uit het plan hebt doorgevoerd. Daarna volgt een jaarlijkse toetsing. Ons duurzaamheidsprogramma GroenGedaan! richt zich op twee branches: automotive en vastgoed. Onder andere autobedrijven, garages, schoonmaakbedrijven, bouwondernemingen, schilders en aannemers kunnen zich aansluiten.

Aansluiten

Maak ook uw bedrijf toekomst bestendig en draag bij aan een beter milieu en samenleving!

Voordelen duurzaam ondernemen

Duurzaam ondernemen biedt veel voordelen. Het is beter voor de samenleving en het milieu, u bespaart kosten en vergroot uw marges. Het verbetert bovendien uw bedrijfsimago en verhoogt uw kansen bij aanbestedingen en tenders, omdat veel organisaties duurzaamheid als een belangrijk thema zien bij de keuze voor een bedrijf.

Stichting Duurzaam is een onafhankelijke organisatie en een initiatief van de ANWB, fleetowners, gemeenten, leasemaatschappijen, verzekeraars, de overheid en woningcoöperaties. Een objectieve toetsing is daardoor gewaarborgd. Wij geven niet enkel duurzaamheidscertificaten uit, waaronder dus het keurmerk ‘Duurzaam Repareren’, maar ondersteunen bedrijven ook bij het verbeteren van hun bedrijfsvoering en het voldoen aan wet- en regelgeving.

Wilt u hulp bij het verduurzamen van uw bedrijf? Meld u dan aan voor het programma van GroenGedaan! van stichting Duurzaam.