Fleetowners

Is maatschappelijk verantwoord ondernemen voor u als fleetowner een issue? Vindt u het belangrijk een bijdrage te leveren aan de samenleving of zit dit zelfs in uw bedrijfs-DNA? Vergeet dan niet dat het onderhouden van uw wagenpark een essentieel onderdeel is. Vaak bepaalt de mobiliteit het glazenplafond van uw CO2 prestatieladder.

Door uw wagenpark milieuvriendelijk te onderhouden levert u direct en zonder veel rompslomp een belangrijke bijdrage aan het milieu, de samenleving en aan het terugbrengen van uw CO2 uitstoot. Duurzaam Repareren sluit naadloos aan op de overheidcriteria Duurzaam Inkopen en overstijgt deze normen ruimschoots.  Met het aansluiten op Duurzaam Repareren bewerkstelligt u conformiteit (denk ook aan aanbestedingen), fiscale mogelijkheden, vergroot u uw CO2 prestatie (ladder) en kan u kosten besparen. En, het kost u helemaal niets. Bedrijven kunnen vrijelijk en kosteloos gebruik maken van de gecertificeerde automotive bedrijven. Op deze site kunt u eenvoudig de door de stichting Duurzaam Repareren gecertificeerde bedrijven lokaliseren. U kunt zich echter ook aanmelden als marktdeelnemer bij de stichting Duurzaam Repareren. Reeds veel fleetowners, leasemaatschappijen en verzekeraars ondertekenden het manifest ‘Duurzaam Wagenparkbeheer’. Wat let u?

Least u de voertuigen, vraag uw leasemaatschappij dan om duurzaam wagenparkbeheer of nog beter: vraag naar het certificaat Duurzaam Autoleasen (www.duurzaamautoleasen.nl).

Duurzaam Repareren wordt ondersteund door de Verenigde Nederlandse Fleetowners. Deze organisatie is tevens vertegenwoordigd in het College van Deskundigen.