AutomotiveFerdi Petrus van ASN Vermaire Haarlem winnaar Smart Repair Hersteller 2018

Tijdens het Schadeseminar mocht Ferdi Petrus de fel beoogde award in ontvangst nemen van juryvoorzitter Wil Koot.

Volgens Harry Filon van Duurzaam Repareren is de stichting drie jaar geleden gestart met de wedstrijd omdat Smart Repair een zeer duurzame reparatiemethode is waarbij minder energie en grondstoffen gebruikt worden en er geen afval is. Maar ook omdat smart repair bijdraagt aan het beeld dat schadeherstel een vakmanschap is en goede mogelijkheden biedt tot gezonde marges. Met dit jaar slechts 700 schadeherstellers in opleiding moeten we het vak weer ‘sexy’ maken, aldus Filon.

Juryvoorzitter Wil Koot Smart Repair International benadrukte dat alle finalisten, niemand uitgezonderd, een puike prestatie hebben geleverd. De jury ziet een duidelijke stijging van de kwaliteit in vergelijking met voorgaande jaren. Ook was hij blij dat er dit jaar weer nieuwe bedrijven, hebben meegedaan, maar hoopt erop dat de bedrijven die nog niet zijn vertegenwoordigd volgend jaar ook acte de presence zullen geven.

De finalisten 2018 waren:

Autoschadehuis – Denis de Boon
ABS Autoherstel Zuid- Rocco Hoedemakers
Van Mossel KSH – René van Zwolle
ASN Vermaire Haarlem – Ferdi Petrus
A.A.S. Schadeherstel Forepark B.V. – Stefan Bijvoet
iClean Naarden – Axel Wind

Rocco Hoedemakers die in de voorgaande edities tweemaal op rij wist te winnen, moest zich dit jaar Ferdi Petrus voor laten gaan. Ferdi mocht naast de award ook een persoonlijk prijs van € 400,- van de organisatie in ontvangst nemen.

Duurzaam Repareren laat weten dat er volgend jaar zeker weer een wedstrijd zal zijn, die mede mogelijk wordt gemaakt door het VOC.

Begeleidende foto kandidaten wedstrijd Smart Repair Hersteller 2018 van links naar rechts:

• Autoschadehuis – Denis de Boon
  • Jurylid: Wouter Tacke – Dekra Automotive