NieuwsEco-Point schenkt prijzengeld aan voedselbank Bergen op Zoom

Eco-Point schenkt prijzengeld Rob Insinger Duurzaamheid Award aan voedselbank Bergen op Zoom

De Rob Insinger Award kende twee ex aequo winnaars. Eco-Point, ‘een’ van de winnaars, schonk onlangs het aan de award gekoppelde prijzengeld aan de voedselbank van Bergen op Zoom.

Eco-Point wist vorig jaar de prestigieuze award in de wacht te slepen met haar ontwikkeling van ecologische producten. Men produceert reinigingsproducten uit natuurlijke grondstoffen van restproducten zoals zonnebloemen, kokos en suikerbieten. Deze zijn biologisch afbreekbaar en veilig voor mens en milieu. Duurzaam Herstel wil best-practices op gebied van duurzaamheid met de award een podium bieden. Volgens de organisatie is Eco-Point zo’n marktontwikkeling die navolging verdient.

Ferry Samuels: “Met onze wijze van ondernemen en innoveren willen wij bijdragen aan een beter milieu. Maar ook de bijdrage aan de samenleving is voor ons van groot belang. In Nederland leeft meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens. De voedselbanken helpen de armsten door ze tijdelijk te voorzien van voedselpakketten. Daar willen wij graag bij helpen, door ons prijzengeld aan hen te doneren”.

De stichting Goed Ontmoet, de voedselbank van Bergen op Zoom, is zeer blij met de donatie. Jack van Miert interim-voorzitter:” De voedselbank Goed Ontmoet heeft geen inkomsten als gevolg van verkoop. Wij stellen de voedselpakketten altijd gratis ter beschikking. Onze operationele kosten proberen wij laag te houden. Vrijwilligers en bestuurders worden niet betaald. Wij zijn daarom afhankelijk van giften van bedrijven, instanties en serviceclubs. Het prijzengeld van € 1.500,- zal zeker goed terecht komen”.

Harry Filon van Duurzaam Herstel: “We zijn blij dat het prijzengeld op zo’n goede plek terecht komt. Duurzaamheid is een wijze van ondernemen die op de langere termijn houdbaar is. En, dat kan alleen als je oog hebt voor de samenleving en eraan bijdraagt deze te verbeteren”.