AutomotiveVakgarage vindt GroenGedaan! Goedgedaan!

Binnenkort prijkt op de gevel van meer dan driehonderd Vakgarages het bordje GroenGedaan! Tijdens het jaarlijkse Vakgarage event overhandigde Ferry Smith het groepscertificaat aan Vishal Durgaram.

GroenGedaan! is het nieuwe beeldmerk van de stichting Duurzaam | Repareren. Met één beeldmerk voor de diverse keurmerken wil de stichting Duurzaam een grotere herkenbaarheid bij de consument realiseren. Vakgarage is de eerste keten die het nieuwe beeldmerk gaat voeren.

“Er zijn grote veranderingen in de automotive en als je daar op inspeelt, zijn het kansen in plaats van bedreigingen. Zo spelen wij in op de elektrificatie van het wagenpark, private lease, nieuwe toetreders tot de automotive markt en natuurlijk ook de vraag om duurzaamheid: aldus de Vakgarage voorzitter Vishal Durgaram. De scholierenprotesten maken duidelijk dat de samenleving het niet meer accepteert als je niet bijdraagt aan een beter milieu en samenleving. En, de Vakgarages staan midden in die samenleving. Hiernaast hebben wij het altijd belangrijk gevonden om te garanderen dat Vakgarage staat voor een goed en betrouwbaar garagebedrijf. Dit doen wij door ons kwaliteitssysteem, het Vakplan, waarvan het certificaat GroenGedaan! van de stichting Duurzaam | Repareren nu een vast onderdeel is”.

Begin dit jaar werd de overeenkomst tussen stichting Vakgarage en de stichting Duurzaam | Repareren getekend. Angélica Gravendijk van de Stichting Duurzaam | Repareren: “Wij toetsen onze leden niet alleen op het gebied van duurzaamheid, maar wij ondersteunen hen ook bij al hun duurzaamheidsvraagstukken en uitdagingen. Wij voorzien hen van adviezen en tools om het bedrijf toekomstbestendig te maken”.

De afgelopen maanden hebben de Vakgarages de eerste audits doorlopen en op basis hiervan mocht Ferry Smith, voorzitter van het College van Deskundigen van de stichting Duurzaam | Repareren het groepscertificaat aan Durgaram overhandigen. Smith: “Duurzame mobiliteit is een consumentenbelang en alleen mogelijk als er ook duurzame garages en autobedrijven beschikbaar zijn. Dat Vakgarage dit doet door het aansluiten bij de stichting Duurzaam | Repareren is volgens ons een goede keuze. De stichting is een initiatief van de ANWB, verzekeraars, leasemaatschappijen en fleetowners en daarmee het grootste onafhankelijke duurzaamheidskeurmerk in de BeNeLux”.