AutomotiveEuroRepar netwerk duurzaam

EuroRepar en de stichting Duurzaam zijn onlangs de samenwerking aangegaan. Doel is om alle EuroRepar vestigingen uiterlijk mei aanstaande gecertificeerd duurzaam te hebben.

Eurorepar Car Service werd in 2003 opgericht, en inmiddels zijn er meer dan 3.700 vestigingen in 26 landen. In Nederland is het multimerken netwerk, ondanks de corona-periode, het afgelopen jaar hard gegroeid, tot meer dan 130 vestigingen.

De garages van het Eurorepar Car Service netwerk hebben de voordelen van een internationaal merk, maar blijven toch een lokale onderneming. De oorsprong van de garages is divers. Van merkdealers tot universele lokale bedrijven.

“We willen nog verder groeien, maar niet alleen in volume. In Nederland hebben we een uitstekende landelijke dekking. Maar het is net zo belangrijk dat wij de kwaliteit en duurzaamheid borgen, zodat dit gegarandeerd in alle vestigingen op het gewenste niveau is: zegt Jean-Paul Teunissen van EuroRepar. Wij hebben gekozen ons als formule aan te sluiten bij het programma van GroenGedaan! Hiermee hebben we de duurzaamheid op alle vestigingen geborgd en is onze maatschappelijke verantwoordelijkheid aangetoond. GroenGedaan! is in de automotive, het grootste duurzaamheidsprogramma in de BeNeLux. Voor ons, als onderdeel van Stellantis, is dit internationale perspectief ook belangrijk. Het omvangrijke programma waarmee de stichting Duurzaam Repareren de ondernemers ondersteunt heeft echter de doorslag gegeven.

Harry Filon van de stichting: ”We zijn enorm blij met het aansluiten van EuroRepar. Je moet niet alleen eisen stellen aan de ondernemingen, maar hen ook helpen het bedrijf toekomstbestendig te maken. Bovendien weten wij dat het netwerk van EuroRepar hoog gekwalificeerde bedrijven bevat, dus we zijn er zeker van dat het een gelukkig huwelijk wordt”.

Een aantal vestigingen zijn al aangesloten bij een duurzaamheidsprogramma en voor hen verandert er niets. De vestigingen die nog niet zijn aangesloten op een duurzaamheidsprogramma, doorlopen in de komende maanden het certificatieproces. De verwachting is dat alle EuroRepar vestigingen nog dit jaar gecertificeerd duurzaam zijn.