Duurzaam automotiveDave Bebelaar Award

AutomotiveABS Westland winnaar DBA 2019

De 2019 editie van de Dave Bebelaar Award is gewonnen door ABS Westland. De combinatie van een vergaand duurzame bedrijfsvoering en het gebruik van duurzame producten (Eco-Balance) was voor de stemmers via internet en de bezoekers van het jaarlijks event van de stichting Duurzaam | Repareren doorslagevend om deze nominatie de meeste stemmen te geven. De organisatie laat echter weten dat het dit jaar wel reuzespannend was en een miniem verschil in het aantal stemmen de winnaar heeft bepaald. Dit geeft ook wel weer dat alle nominaties dit jaar van zeer hoog kaliber waren. De genomineerden waren: NNO-Coatings, Autoschade de Wilde, Förch Nederland, Michelin, Vakgarage van der Kleij en ABS-Westland.

v.l.n.r. Dirk van der Schans, Bruce Schouten (ABS-Westland) en Wim Drost (BASF)

Dave Bebelaar Award.

De missie van de stichting stopt niet bij toetsen van bedrijven op gebied van duurzaamheid. Maar in toenemende mate weet de branche haar te vinden voor hulp en ondersteuning bij een breed scala aan duurzaamheidsvraagstukken. Het bieden van een podium aan de best practises en inspirerende voorbeelden draagt in belangrijke mate bij aan de duurzaamheid in de branche en daarmee aan de centrale rol van de stichting.

De Dave Bebelaar is een publieksprijs. Gestemd wordt er via het internet en tijdens de jaarlijkse Duurzaam Repareren meeting. De AAS Dubbelman Groep was één van de genomineerden. Men had onlangs de poedercoating afdeling van de sociale werkplaats Avres overgenomen om op deze wijze arbeid voor de medewerkers met een beperking tot de arbeidsmarkt veilig te stellen. Volgens de stemmers was dit in 2018 de meest inspirerende genomineerde.

De organisatie roept een ieder op om hun duurzaamste initiatief, proces, project of product aan te melden en het podium te geven die het verdient. Aanmelden kan tot eind mei door een mail te sturen naar info@duurzaamrepareren.nl.