AutomotiveNederlandse Brandwonden Stichting ontvangt prijzengeld van Dolmans

Brandwondenstichting ontvangt van Dolmans Calamiteiten Diensten prijzengeld Rob Insinger Award 2018

De Rob Insinger Award van de stichting Duurzaam wordt jaarlijks toegekend aan het meest duurzame initiatief, product of organisatie in de property sector. De 2018 editie kende zelfs twee ex aequo winnaars. Eco-Point schonk eerder dit jaar haar cheque aan de voedselbank.  Voor Dolmans was het direct duidelijk waaraan ze het geld wilden schenken..

Rob Meershoek van Dolmans: “Bij ons werk worden wij dagelijks geconfronteerd met brandschade, dat is immers ons vak. De materiële schade valt natuurlijk in het niet bij de letselschade die gedupeerden oplopen. Dit is enorm traumatisch en dit maakt het werk van de Nederlandse Brandwonden Stichting zo enorm belangrijk. Daarom voelen wij ons nauw verbonden met de Brandwondenstichting die voor hun belangrijk werk ook nog eens afhankelijk is van giften”.

De Nederlandse Brandwonden Stichting heeft een breed aandachtsgebied. Het begint met preventiecampagnes, zorgen dat mensen geen brandwonden krijgen. Als dit dan toch het geval is dan zorgt de stichting voor de best mogelijke zorg, met haar drie brandwondencentra in Nederland. De stichting vervult hierbij een belangrijke rol bij de research en het zoeken naar innovatieve oplossingen. Maar minstens zo belangrijk is de zorg die de Nederlandse Brandwonden Stichting verleent bij de terugkeer in de maatschappij, met de focus op een zo hoog mogelijke kwaliteit van leven. Zo licht Ariënne de Boer van de stichting toe: ”Wij zijn dan ook zeer verguld dat Dolmans haar prijzengeld van € 1.500,- beschikbaar stelt aan ons werk”.

Harry Filon van de stichting Duurzaam is enorm onder de indruk van de werkzaamheden van de Brandwondenstichting en blij dat het prijzengeld zo een goede bestemming heeft gevonden. Meershoek laat weten dat Dolmans de Brandwondenstichting ook in de toekomst zal ondersteunen: “More to come soon”.

v.l.n.r. Rob Meershoek (Dolmans), Harry Filon (stichting Duurzaam) en Ariënne de Boer (Nederlandse Brandwonden Stichting)