Duurzaam automotiveKeurmerk autobedrijf

Wilt u graag een keurmerk als duurzaam autobedrijf ontvangen, waarmee u erkenning krijgt voor uw maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen? Of bent u juist op zoek naar handvatten voor het verduurzamen van uw bedrijf? Stichting Duurzaam helpt bedrijven toekomstbestendig te worden door houvast te bieden bij het verduurzamen van de bedrijfsvoering.

Duurzaam ondernemen is een manier van ondernemen die op de langere termijn houdbaar is. Bovendien biedt het veel voordelen. Zo verbetert het uw imago, vergroot het uw marges en maakt u meer kans bij aanbestedingen en tenders. Grote opdrachtgevers hechten steeds meer waarde aan duurzaamheid. Het is soms zelfs een harde eis bij de keuze voor een autobedrijf.

Inmiddels dragen meer dan 3.000 bedrijven de certificering voor duurzaamheid van de Stichting Duurzaam.

Uw voordelen op een rij:

• Duurzaam werken is beter voor het milieu
    • Duurzaam werken is beter voor de samenleving
    • Duurzaam werken bespaart kosten
    • Duurzaam werken vergroot uw marge
    • Duurzaam werken maakt uw bedrijf toekomstbestendig
    • Duurzaam werken verbetert uw bedrijfsimago
    • Duurzaam werken verhoogt uw kansen bij tenders en aanbestedingen

Duurzaam autobedrijf

Als duurzaam autobedrijf voorkomt u afval en verspilling. gaat u bewust om met grondstoffen en bevordert u hergebruik. Ook heeft u extra aandacht voor de duurzame inzetbaarheid van werknemers. U gebruikt daarnaast geen middelen die onnodig schadelijk zijn voor het milieu en de gezondheid van uw medewerkers en klanten.

Wilt u zich aansluiten bij het programma en het keurmerk ontvangen, dan moet u een aantal stappen doorlopen. De procedure start met een ‘nulmeting’. U geeft in onze checklist een realistische weergave van uw bedrijf. Op basis daarvan doen wij een administratieve audit. Als wij geen onoverkomelijke zaken tegenkomen, ontvangt u het keurmerk en een verbeterplan. Na drie maanden volgt er nog een fysieke audit.

Maak ook uw bedrijf toekomst bestendig en draag bij aan een beter milieu en samenleving!

3.000 bedrijven

Stichting Duurzaam biedt naast het keurmerk ook ondersteuning bij het verduurzamen van de bedrijfsvoering. Dat doen wij met advies, tools en faciliteiten. Kunt u bijvoorbeeld hulp gebruiken bij het opstellen van risico-inventarisatie- en evaluatie? Of heeft u moeite met rapporteren voor de wet Milieubeheer en Energie Informatieplicht? Dan helpen wij u graag.

Onze stichting is een initiatief van gemeenten, woningcoöperaties, de overheid, fleetowners, lease- en verzekeringsmaatschappijen en de ANWB. Inmiddels hebben al meer dan 3.000 bedrijven zich aangesloten. Maak ook uw autobedrijf duurzaam en meld u aan voor ons programma!