Duurzaam automotiveDuurzaam schadeherstel

Zoekt u hulp bij het verduurzamen van uw bedrijf? Of zou graag meer erkenning willen voor uw duurzame manier van ondernemen? Met het verduurzamingsprogramma van Stichting Duurzaam en het bijbehorende keurmerk ‘Duurzaam Herstel’ krijgt u meer houvast bij het maatschappelijk verantwoord ondernemen en bent u beter herkenbaar als bedrijf dat duurzaam schadeherstel verricht. Door duurzaam te ondernemen verlaagt u de kosten, worden de marges groter en maakt u meer kans bij aanbestedingen.

Voor veel opdrachtgevers en klanten is duurzaamheid een belangrijk onderwerp en soms zelfs een harde eis bij het herstellen van schade. Stichting Duurzaam helpt bedrijven binnen de automotive- en vastgoedbranche bij het duurzaam ondernemen met tools, advies en faciliteiten. Dankzij het keurmerk kunnen consumenten en opdrachtgevers eenvoudiger kiezen voor bedrijven die op een maatschappelijke verantwoorde manier ondernemen.

Inmiddels dragen meer dan 4.000 bedrijven de certificering voor duurzaamheid van de Stichting Duurzaam.

Uw voordelen op een rij:

• Duurzaam werken is beter voor het milieu
    • Duurzaam werken is beter voor de samenleving
    • Duurzaam werken bespaart kosten
    • Duurzaam werken vergroot uw marge
    • Duurzaam werken maakt uw bedrijf toekomstbestendig
    • Duurzaam werken verbetert uw bedrijfsimago
    • Duurzaam werken verhoogt uw kansen bij tenders en aanbestedingen

Keurmerk schadeherstel

Voor een keurmerk voor duurzaam schadeherstel begint u met de ‘GAP-Analyse’. Dit is een assessment dat u zelf uitvoert en waarvoor u de checklist van ons kunt gebruiken. Het is niet nodig dat u nu al aan alle eisen voldoet. Wij doen na de nulmeting een administratieve audit. Als er geen onoverkomelijke zaken naar voren komen, ontvangt u binnen twee weken het keurmerk en een voorlopig verbeterplan.

Drie maanden maanden na de nulmeting vindt de eerste fysieke audit plaats. Er wordt dan beoordeeld of de weergave van uw bedrijf in de GAP-Analyse klopt en of u al met de verbeteringen bent begonnen. Op de pagina aansluiten vindt u meer informatie over het proces. Binnen de automotivebranche is het voor onder andere autobedrijven en garages mogelijk om zich aan te sluiten. Onder ‘vastgoed’ verstaan wij schoonmaakbedrijven, aannemers, bouwbedrijven en schilders.

Maak ook uw bedrijf toekomst bestendig en draag bij aan een beter milieu en samenleving!

Onafhankelijke toetsing

Ons verduurzamingsprogramma bestaat niet alleen uit een toetsing en het maken van een verbeterplan. Wij kunnen u bijvoorbeeld helpen met het rapporteren voor de wet Milieubeheer en Energie Informatieplicht of ondersteunen bij het maken van een risico-inventarisatie- en evaluatie (RI&E).

Stichting Duurzaam heeft een onafhankelijke positie. De eisen voor het keurmerk voor duurzaam schadeherstel zijn daardoor ambitieus en zonder compromissen, politieke belangen of greenwashing. Niet voor niets hebben al meer dan 3.000 bedrijven zich aangesloten. Wilt u ook uw bedrijf verder verduurzamen? Meld u dan aan voor het programma van GroenGedaan!