Duurzaam vastgoedDuurzaam bouwbedrijf

Bent u op zoek naar een duurzaamheidsprogramma, waarmee u handvatten krijgt voor het verduurzamen van uw bouwbedrijf? Het programma van GroenGedaan! ondersteunt u bij het duurzaam ondernemen. Daarmee wordt uw bedrijf toekomstbestendig, bespaart u kosten en vergroot u uw kansen bij tenders en aanbestedingen.

Voor steeds meer opdrachtgevers en klanten is duurzaamheid een belangrijk thema of zelfs een harde voorwaarde bij de keuze voor een bouwbedrijf. Het keurmerk van stichting Duurzaam, dat hoort bij ons duurzaamheidsprogramma, geeft u erkenning voor uw maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen. Daarnaast bent u daardoor beter herkenbaar als duurzaam bouwbedrijf.

Inmiddels dragen meer dan 4.000 bedrijven de certificering voor duurzaamheid van de Stichting Duurzaam.

Uw voordelen op een rij:

• Duurzaam werken is beter voor het milieu
    • Duurzaam werken is beter voor de samenleving
    • Duurzaam werken bespaart kosten
    • Duurzaam werken vergroot uw marge
    • Duurzaam werken maakt uw bedrijf toekomstbestendig
    • Duurzaam werken verbetert uw bedrijfsimago
    • Duurzaam werken verhoogt uw kansen bij tenders en aanbestedingen

Keurmerk bouwbedrijf

Een bouwbedrijf met een keurmerk van stichting Duurzaam gaat onder meer bewust om met grondstoffen, verbruikt minder energie en zorgt voor een duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Daarnaast gaat het bedrijf verspilling tegen en wordt afval beperkt, bevordert het hergebruik en worden geen middelen gebruikt die onnodig schadelijk zijn voor de gezondheid of het milieu.

Om als duurzaam bouwbedrijf het keurmerk te ontvangen, moet u een aantal stappen doorlopen. Het start met een ‘nulmeting’, waarbij u een checklist invult. Wij doen vervolgens een administratieve audit, waarna u — mits er geen onoverkomelijke zaken zijn — binnen twee weken het certificaat en een voorlopig verbeterplan ontvangt. Na drie maanden wordt een fysieke audit uitgevoerd. Op de pagina aansluiten leest u meer over de procedure. Naast het keurmerk en het verbeterplan, bieden wij ook ondersteuning door middel van advies, tools en faciliteiten.

Maak ook uw bedrijf toekomst bestendig en draag bij aan een beter milieu en samenleving!

Stichting Duurzaam

De stichting Duurzaam geeft met het keurmerk GroenGedaan! zowel consumenten als opdrachtgevers de optie om te kiezen voor een duurzaam bouwbedrijf. De stichting is een initiatief van fleetowners, ANWB, verzekeringsmaatschappijen, gemeenten, leasemaatschappijen, woningcoöperaties en de overheid.

Door haar onafhankelijke positie is een objectieve toetsing gewaarborgd. Bovendien zijn daardoor de eisen ambitieus en zonder politieke belangen, compromissen of greenwashing. Al meer dan 4.000 bedrijven hebben het certificaat GroenGedaan! van de stichting Duurzaam. Maak ook uw bouwbedrijf duurzaam en meld u aan voor ons programma!