Duurzaam onderhoud

Zoekt u een programma dat ondersteuning biedt bij het verduurzamen van uw bedrijfsvoering? GroenGedaan! van stichting Duurzaam geeft u handvatten om op een duurzame manier te ondernemen. Daarmee kunt u onder meer kosten besparen en uw kansen vergroten bij aanbestedingen.

Met het keurmerk dat hoort bij het duurzaamheidsprogramma wordt u bovendien beter herkenbaar als bedrijf dat duurzaam onderhoud verricht. Voor zowel consumenten als opdrachtgevers wordt het daardoor eenvoudiger om te kiezen voor een duurzaam bedrijf.

Aansluiten

Inmiddels dragen meer dan 4.000 bedrijven in de BeNeLux de certificering voor duurzaamheid van de Stichting Duurzaam.

Uw voordelen op een rij:

• Duurzaam werken is beter voor het milieu
    • Duurzaam werken is beter voor de samenleving
    • Duurzaam werken bespaart kosten
    • Duurzaam werken vergroot uw marge
    • Duurzaam werken maakt uw bedrijf toekomstbestendig
    • Duurzaam werken verbetert uw bedrijfsimago
    • Duurzaam werken verhoogt uw kansen bij tenders en aanbestedingen

Keurmerk onderhoud

Wilt u het keurmerk voor duurzaam onderhoud ontvangen, doorloop dan de procedure.
    Die begint met een zogenoemde GAP-Analyse. Dat is een assessment waarvan u de eerste stap zelf doet door het invullen van de checklist. Wij verrichten op basis daarvan een administratieve audit. Worden er bij de administratieve audit geen ‘major issues’ aangetroffen, dan ontvangt u het certificaat en een voorlopig verbeterplan krijgt.

Het is niet nodig om bij de aanvraag al aan alle eisen te voldoen. Na drie maanden voert een auditeur een fysieke audit bij u op de vestiging(en) uit. Er wordt dan beoordeeld of uw weergave van uw bedrijf juist is geweest (en het certificaat terecht is afgegeven) en of u al werkt aan verbeteringen uit het plan. Na enkele weken ontvangt u een verbeterplan wat weer de basis is voor de eerstvolgende jaarlijkse audit.

Aansluiten

Maak ook uw bedrijf toekomst bestendig en draag bij aan een beter milieu en samenleving!

Voordelen

Stichting Duurzaam is een initiatief van ANWB, fleetowners, leasemaatschappijen, de overheid, woningcoöperaties, gemeenten en verzekeraars. Door onze onafhankelijkheid is een objectieve toetsing gewaarborgd. Ons duurzaamheidsprogramma draait niet alleen om het toetsen op een duurzame bedrijfsvoering en het uitgeven van keurmerken. Wij helpen bedrijven met advies, tools en bij het voldoen aan wet- en regelgeving. Het programma is gebaseerd op ISO26000 en compliant aan de EU Sustainability Reporting Standard 2022. Het beslaat alle onderdelen van Environment, Social & Governance (ESG). Maar, wij vertalen de eisen op een zeer practische wijze en per beroepsgroep. Zodat ook de kleine(re) ondernemer concreet weet wat er van hem verwacht wordt. Een goed programma is geen reclame plaatje, maar biedt handelingsperspectief. Duurzaamheid is immers toekomstbestendigheid voor een onderneming.

Duurzaam onderhoud leveren is een manier van ondernemen die op de lange termijn houdbaar is. Ook biedt het vele voordelen. Het is beter voor mens en milieu, kostenbesparend en vergroot uw marges. Het is bovendien goed voor uw imago en verhoogt uw kansen bij aanbestedingen en tenders, omdat steeds meer organisaties duurzaamheid als een belangrijk thema zien bij hun keuze voor een bedrijf.

Inmiddels hebben in de BeNeLux al meer dan 4.000 bedrijven zich aangesloten, waardoor GroenGedaan! het grootste onafhankelijke duurzaamheidscertificaat van de Benelux is. Ga ook op een duurzame manier ondernemen en meld u aan voor ons programma!