Duurzaam Herstel

Wilt u graag advies op het gebied van duurzaamheid? Het programma van GroenGedaan! geeft ondernemers handvatten bij het verduurzamen van de bedrijfsvoering. Dat verlaagt uw kosten en verhoogt uw marges. Met het bijbehorende keurmerk ‘GroenGedaan’ krijgt u de erkenning voor uw maatschappelijk verantwoorde manier van ondernemen én bent u voor zowel opdrachtgevers als consumenten beter herkenbaar als een duurzaam bedrijf.

Bedrijven, organisaties en particulieren hechten steeds meer waarde aan het thema duurzaamheid. Maar wat betekent duurzaamheid precies? En wat zijn praktische, ambitieuze en uitvoerbare richtlijnen voor bedrijven? Stichting Duurzaam heeft daarvoor een duurzaamheidsprogramma ontwikkeld, dat onder meer bestaat uit een op maat gemaakt verbeterplan en een keurmerk.

Inmiddels dragen meer dan 3.000 bedrijven de certificering voor duurzaamheid van de Stichting Duurzaam.

Keurmerk herstel

Mocht u zich willen aansluiten bij ons en het keurmerk ‘GroenGedaan!’ willen ontvangen, dan moet u een aantal stappen doorlopen. De eerste stap is een nulmeting. U schetst voor ons een beeld van uw herstelbedrijf. Daarvoor kunt u onze checklist gebruiken.

Tijdens een administratieve audit beoordelen wij of u het keurmerk ‘GroenGedaan!’ ontvangt. Ook sturen wij u een voorlopig verbeterplan. Drie maanden later volgt er een fysieke audit. Dan wordt beoordeeld of uw bedrijfsweergave klopt en welke stappen u al heeft ondernomen uit het voorlopige verbeterplan. Meer informatie over de procedure vindt u op de pagina Aansluiten.

Geen politieke belangen

Ons verduurzamingsprogramma bestaat niet alleen uit toetsing en het opstellen van een verbeterplan. Wij bieden ook op allerlei andere manieren ondersteuning. Zo kunnen wij u bijvoorbeeld helpen bij het opstellen van een risico-inventarisatie- en evaluatie en bij het rapporteren voor de wet Milieubeheer en Energie Informatieplicht.

Met 4.000 aangesloten bedrijven hebben wij inmiddels het grootste duurzaamheidscertificaat van de Benelux. Stichting Duurzaam is een onafhankelijke organisatie, die geen winstoogmerk heeft. Onze eisen zijn daardoor ambitieus en zonder politieke belangen of compromissen. Wij zijn opgericht op initiatief van leasemaatschappijen, (semi)overheidsinstellingen, woningcoöperaties en de ANWB.

Ga ook met uw bedrijf op een duurzame manier ondernemen en meld u aan voor ons programma!